Amulet je hororovou prvotinou režiséra Romola Garaie. Strašidelný film pojednává o vysloužilém vokákovi Tomazovi, který nalezne útočiště u mladé ženy. Mladá žena se stará o svou starou matku. Oba mladí lidé v sobě po čase naleznou zalíbení, ovšem nelze si nevšimout, že v domě se dějí podivné věci.
„Neškodný“ amulet
Tomaz, kterého hraje Alec Secăreanu z Boží vlastní země, je putovní dělník žijící ve squaterském doupěti na okraji Londýna. Je také bývalým vojákem a trápí ho noční můry z doby, kdy byl osamělým strážcem kontrolního stanoviště uprostřed obrovského mlhavého lesa. V noci si svazuje ruce lepicí páskou, jako by se bál, co by mohl dělat ve spánku. Poté, co tento opuštěný muž vystřelí na ulici, přijme ho vřelá a velkorysá sestra Claire, která mu nabídne řešení: výměnou za volný pokoj a stravu bude pracovat jako opravář a společník Magdu (Carla Juri), která se stará o svou umírající matku.
Nic není, jak se zdá
Věci samozřejmě nejsou takové, jaké se zdají. Magdina matka je buď posedlá něčím zlým, nebo je tím zlem sama – rozdíl není nikdy objasněn. Garai popsal Amulet jako „feministický horor“, což dává větší smysl, když film pokračuje, a pomalu se transformuje z děsivé fantasy mozkové hrůzy v plnohodnotné podobenství o znásilnění a pomstě zbabělosti a hříchu. Nikdy není úplně nahlas řečeno, co Tomaz během války způsobil, aby mu způsobil tolik viny a bolesti, ale jeho kradmé pohledy na Magdu mají spoustu implikací, než Garai v závěrečném aktu odhalí. Sexuálně nabitý obraz a jónská symbolika jsou plné: S každým výstřelem cudných bílých šatů, krví znečištěného prostěradla nebo ručním odloupnutím rozříznutých vnitřností mrtvé ryby film předznamenává rostoucí fyzické napětí mezi Tomazem a Magdou.
Vzhledem k feministickým aspiracím filmu by bylo chybou nezmínit nesmírný talent jeho převážně ženského obsazení.